6 SİGMA

VoC (Müşterinin Sesi)

VoC (Müşterinin Sesi) Yönetimi, 2002 yılında Borusan Holding bünyesinde yürütülmüş olan bir 6 Sigma projesi ile devreye alınmıştır.

 

Supsan, Müşterinin Sesi Yönetimi kapsamında, müşterilerini dinlemekte, buradan elde ettiği bilgileri uygun yöntemlerle analiz etmekte, analizler sonucunda ilgili kararları almakta ve bu kararları uygulamaktadır. Müşterinin Sesi Süreci, aynı zamanda 6 Sigma çalışmalarına destek vermekte, her yıl müşterinin sesinden yola çıkarak en az iki uzman yeşil kuşak projesi gerçekleştirilmektedir. Müşteri yüzlü süreçlerin performansı, “Sigma Kalite Seviyesi” ölçüm yöntemi ile ölçülmekte ve takip edilmektedir.

 

Supsan, her yıl bağımsız bir kuruluşa, müşteri memnuniyeti anketi yaptırmakta ve buradan çıkan sonuçları ilgili aksiyonlara dönüştürmektedir. Bu anket sonuçlarına göre, Supsan 2007 yılında 82 puan, 2008 yılında 81 puan ve 2009 yılında 90 puan alarak, Dünya ve Avrupa ortalamalarının üzerinde bir sonuç almıştır.